Din kundkorg är tom
0 kr
Till Kassan

Det lilla kompakta kraftpaketet! Gör ALLA jobb på 10 sekunder…eller mindre

Leveransinformation

Frakter

Leveranstider & Leveranskostnader

Vi hanterar en mottagen och godkänd order inom en arbetsdag. Om en vara skulle vara slutsåld informeras du via e-post och får möjlighet att häva köpet helt.

Vi samarbetar med Schenker för leverans av våra paket och normal leveranstid för Schenker Privpak är 2-5 dagar. Max leveranstid är 10 arbetsdagar. Efter det har du rätt att häva köpet utan kostnad. Om din leverans blir försenad så kommer du att bli kontaktad av oss och bli informerad om vad som har hänt och får information om ny leveransdag. Om du vill ändra ditt ombud i efterhand så tillkommer det en kostnad på 200kr på din order. Outlösta paket debiteras med en kostnad på 200kr.

Leveransbestämmelser

Vi tillämpar Allmänna leveransbestämmelser enligt SBF 05 för vårt bilistiska sortiment och NL 01 för vårt industrisortiment, om ej annat är överenskommits.

Transportskador

Om du upptäcker synliga skador på paketet så underlättar det för oss om du anmäler det direkt till ombudet/chauffören, du kan även kontakta vår kundtjänst för hjälp. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt (inom 2 månader) för vidare hantering av skadan.

Returer

Ångerrätt

Du har via distanslagen full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit din order. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar, och ångra köpet förutsatt att dina produkter returneras i samma skick som när du fick dem. D.v.s. för att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och bör skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen samt original inneremballaget.

Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, såsom bruksanvisning m.m. ska medfölja returen. Vid hantering av reklamationer tillämpas distans- och hemförsäljningslagen. Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

Öppet köp

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. För att nyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskund.

Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

Reklamation & återbetalningar

Vi följer konsumentköplagen vilket ger dig 3 års reklamationsrätt. Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Om du anser att du har fått en vara som är felaktig så måste du informera oss inom två månader från att du har upptäckt felet.

Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se. Vid ev. reklamation kontaktar ni enklast vår kundtjänst via Kontakta oss sidan för mer information om returförfarande.

Återbetalningar sker inom 20 arbetsdagar efter vi har mottagit paketet om du som konsument häver köpet.